Vai al contenuto

DxO ha comprato Nik da Google


M&M

Messaggi raccomandati

  • Amministratori

DxO acquires Nik Collection assets from Google, and plans to continue to develop the Collection for the benefit of the photographer community.

PARIS – October 25, 2017 – DxO, one of the most innovative companies in consumer imaging, today announces the acquisition of the Nik Collection assets from Google.

DxO plans to continue development of the Nik Collection. The current version will remain available for free on DxO’s dedicated website, while a new version is planned for mid-2018.

“The Nik Collection gives photographers tools to create photos they absolutely love,” said Aravind Krishnaswamy, an Engineering Director with Google. “We’re thrilled to have DxO, a company dedicated to high-quality photography solutions, acquire and continue to develop it.”

“We are very excited to welcome the Nik Collection to the DxO family,” said Jérôme Ménière, CEO and founder of DxO. “DxO revolutionized the image processing market many times over the years with its innovative solutions, and we will continue to do so with Nik’s tools, which offer new creative opportunities to many photographers. The new version of our flagship software DxO OpticsPro, which is available as of now under its new name DxO PhotoLab, is the first embodiment of this thrilling acquisition with built-in U Point technology.”

About the Nik Collection

The Nik Collection is composed of seven desktop plugins for Adobe Lightroom and Photoshop that provide a powerful range of photo editing capabilities. The current lineup of the Nik Collection includes:

  • Analog Efex Pro: Applies film-era camera, lens, and film simulations to digital images
  • Color Efex Pro: A comprehensive set of filters for color correction, retouching, and creative effects
  • Dfine: Noise reduction software for camera-specific digital images
  • HDR Efex Pro: Specialized program for processing HDR pictures
  • Sharpener Pro: Image sharpening for digital images
  • Silver Efex Pro: Black & White conversion of images with darkroom-inspired controls
  • Viveza: Selectively adjusts image color and tonality without complicated masks or selections

About DxO

For well over a decade, DxO has been developing some of the world’s most advanced image processing technologies, which have enabled over 400 million devices to capture the highest quality images achievable. DxO designs and manufactures the DxO ONE, a connected, miniaturized, and pro-quality camera for iPhone and iPad that has revolutionized the world of mobile photography. DxO also develops DxO PhotoLab, previously DxO OpticsPro, as well as other image processing software for Mac and PC, all of which have been acclaimed by top photographers the world over.

  • Mi piace ! 1
Link al commento
Condividi su altri siti

  • Nikonlander Veterano

DxO ha acquisito da Google NIK Software e sul proprio sito promette di proseguire lo sviluppo di quelli che, ancora, sono i migliori plug-in sulla piazza. https://nikcollection.dxo.com/

Questa è indubbiamente una buona notizia, ma significa anche che una volta ripartito lo sviluppo il pacchetto non sarà più free. Poco male. L'importante è che NIK continui ad esistere ;)

  • Mi piace ! 1
Link al commento
Condividi su altri siti

  • Nikonlander Veterano

grazie per la info, è in giro da qualche parte ma.. non sapendo ne leggere e ne scrivere  :marameo:  :marameo: l'ho scaricato ancora ed installato.. domani lo salvo in altro loco..

Link al commento
Condividi su altri siti

  • Amministratori

Purchè non inglobino semplicemente quella tecnologia dentro DxO, un software di sviluppo che non sono riuscito a farmi piacere, e li elimino come plugins standalone disponibili per altri programmi ...

Link al commento
Condividi su altri siti

  • Nikonlander Veterano

Ma le versioni attuali girano sul recente Lightroom Classic ?

Link al commento
Condividi su altri siti

  • Nikonlander Veterano

Buon giorno Michele, hai ragione in fondo.. ma ritengo che sia pur vero la modalità e il peso che dai alle modifiche fatte con i NIK, in questo caso.. io quando uso simili cose sono solo cosine leggere e basta, mi spiego.. se in una ripresa fatta in condizioni un pochino scarse, in un interno ad esempio, mi può aiutare selezionando con U point l'area da schiarire un pochino.. ma senza eccedere..  e in fondo uso solo quella..  gli altri pasticci con il poco che so di PH..

Link al commento
Condividi su altri siti

  • Nikonlander Veterano
1 ora fa, Spinoza dice:

Io consiglio di cancellare senza pietà tutti i plugin che avete. Creano solo pasticci e immagini "fabbricate". Imparate a usare bene LR e Ps e vi troverete mille volte meglio.

Il mio PC è rigorosamente plugin-free

Ma tu sei un mago. A me per smanettare photoshop ai tuoi livelli servirebbe un'altra vita. Credo comunque che non sempre sia giusto farvi ricorso e quando li si utilizza penso sia meglio autolimitarsi. Però trovare talvolta una buona curva sulla quale iniziare a lavorare è comodo.

  • Mi piace ! 1
Link al commento
Condividi su altri siti

  • Nikonlander Veterano

effe..   per Michele è un lavoro.. per noi un divertimento.. ecco la differenza tra mago.. e umano..

Link al commento
Condividi su altri siti

  • Nikonlander
5 ore fa, Spinoza dice:

Io consiglio di cancellare senza pietà tutti i plugin che avete. Creano solo pasticci e immagini "fabbricate". Imparate a usare bene LR e Ps e vi troverete mille volte meglio.

Il mio PC è rigorosamente plugin-free

Concordo pienamente, quado poi si stampa si notano molto gli artefatti 

Link al commento
Condividi su altri siti

  • 2 mesi dopo...
  • Amministratori
Cita

 

Dear Nik Collection users,

We at DxO are very pleased to welcome the Nik community!
We wish you a very happy holiday season and a healthy and prosperous New Year: may you be inspired to take spectacular photos in 2018!

Like you, we are passionate about photography and image quality. That’s why we view this opportunity with Nik as a commitment to ensure that you — that all of us who enjoy taking photos — are guaranteed to have the very best solutions at our disposal.

You’ll be happy to know that our developers are enthusiastically working on a new version of the Nik Collection to be released in 2018!

 

 

Link al commento
Condividi su altri siti

Partecipa alla conversazione

Puoi pubblicare ora e registrarti più tardi. Se hai un account, accedi ora per pubblicarlo con il tuo account.

Ospite
Rispondi a questa discussione...

×   Hai incollato il contenuto con la formattazione.   Rimuovere la formattazione

  Sono consentiti solo 75 emoticon max.

×   Il tuo collegamento è stato incorporato automaticamente.   Mostra come un collegamento

×   Il tuo contenuto precedente è stato ripristinato.   Pulisci editor

×   Non puoi incollare le immagini direttamente. Carica o inserisci immagini dall'URL.

×
×
  • Crea Nuovo...